Filmy-filmy-filmy

wtorek, 21 maja 2013
data:post.title


Hej!
Dawno nie pisałam o moich sobotnich sesjach filmowych. Chyba 2 tygodnie nic o nich nie wspomniałam. Trzeba to nadrobić. W sumie obejrzałam 4 filmy, z czego jeden już widziany kiedyś, ale miałam wyjątkową ochotę zobaczyć go po raz drugi.
A był to film.... "Poza Światem" znany też jako "Cost Away" z Tom'em Hank'sem w roli głównej. Jeden z moich ulubionych, ale chyba w poście, gdzie miałam listę moich ulubionych filmów, go nie było, choć nie pamiętam. Sprawdzę później i dopiszę :) W każdym razie, kto z Was go nie widział-polecam :)

Następny, to film oparty na faktach historycznych "Kochanek królowej". Lubię ten gatunek filmów, więc chyba nie muszę pisać, że był fajny :) Ale jeśli ktoś z Was nie lubi filmów historycznych, dramatów, to nie oglądajcie. Zanudzicie się. Tak, czy inaczej, film opowiada o romansie duńskiej królowej Karoliny, żony 'troszeczkę chorego psychicznie' króla Chrystiana VII, z Johannem Struenseem – doktorem, politykiem, przyjacielem króla.

To co najbardziej mnie urzekło w tym filmie to przedstawione w nim idee oświecenia. To, jak Królowa, dr Johann, sam Król i przyjaciele dążyli do tego by cokolwiek zmienić w zacofanym kraju, rządzącym przez Radę. W tamtych czasach, Dania była wzorem reform, jakie wprowadzano, dla innych krajów. Niestety byli tacy, którym się to nie podobało. Dokonując zamachu stanu, doprowadzili kraj do ponownego ustroju średniowiecza na długie lata. Nie obyło się również bez egzekucji. Oglądając film, miałam czasem wrażenie, że dało by się znaleźć podobieństwo do naszego kraju. Ale czy ktoś znajdzie się taki jak Struenseem? Zobaczymy... Oby tylko tak samo nie skończył. Choć bardziej prawdopodobne jest to, że zamiast publicznej egzekucji, zniknął by w niewyjaśnionych okolicznościach lub zmarł na nieznaną chorobę ;) hihhiihih... ok, dość tego.

Ostatnie dwa widziane filmy, gorąco polecam... Są to: Gangster oraz Łowcy Głów.  Uwielbiam kryminały, więc najczęściej takie też oglądam.



Pierwszy z nich opowiada o trzech braniach, którzy w czasach prohibicji w Stanach, stają się jednymi z największych producentów i przemytników alkoholu. Ale są i tacy, którzy za wszelką ceną będą chcieli przejąć ich biznes. Rozpoczyna się walka, w której nie każdy przetrwa. Świetna gra aktorska z mocnymi momentami. Warto obejrzeć :)

Teraz kolej na Łowcy Głów. Początkowo myślałam, że chyba źle wybrałam, no bo co oprócz kradzieży obrazów może być intrygującego. Ale się pomyliłam. Film świetny na wieczór. Polecam!

Prześlij komentarz