DIY - filc

niedziela, 12 października 2014
data:post.title


Od dawna możemy zauważyć wzrastającą tendencję do przeróżnych rzeczy robionych własnoręcznie, jak np. bransoletki, torebki, ciuchy,..., wykorzystując do tego różnorodne materiały. I jakiś czas temu natknęłam się na tkaninę jaką jest filc. Ile rzeczy można z tego zrobić?! A jakich pięknych?! Możliwości są ogromne. Przykładowo wszystkim znane od dłuższego czasu torebki filcowe - bardzo modne teraz :)
Ja również postanowiłam spróbować swoich sił w DIY wykorzystując właśnie ten materiał.
Jako, że spodziewałam się córeczki, pomyślałam, że zrobię dla niej coś wyjątkowego i oryginalnego - taki prezencik od mamusi :) Było to wycięcie kolorowych literek jej imienia z jakimś super "tłem". Długo myślałam co może być takim tłem i ze wszystkich pomysłów jakie mi przyszły do głowy, wybrałam tęczę, z której będą wisiały literki imienia córci. W wordzie znalazłam interesujący mnie styl liter, narysowałam je na materiale i podwójnie wycięłam. Następnie zszyłam obie części razem wypełniając środek watą by były bardziej "puszyste" :) Tęczę zrobiłam identycznie.
Pomysł jak i wykonanie bardzo spodobało się moim bliskim, co mnie niezmiernie ucieszyło, ponieważ wszystko było zszywane ręcznie i nie wyglądało to zbyt dobrze. W każdym razie ja to tak widziałam.
Postanowiłam, że zrobię jeszcze jeden taki prezencik mojemu przyszłemu siostrzeńcowi (jeszcze kilka tygodni :) ). Mój synuś niestety nie chciał takiego prezenciku. Powiedział, że jest za duży na "takie coś" (ma 5 lat!). Może w przyszłości zmieni zdanie :)
Model oczywiście był inny. Tu postanowiłam wykonać piękną białą chmurkę i na nią naszyć (wcześniej wycięte) literki jego imienia. I tu również wszystko było wypełnione watą - chmurka jak i literki.
Wykonanie było bardziej czasochłonne niż myślałam. Oczywiście osoby z talentem szycia na maszynie mogą to załatwić dużo szybciej :) Ja owej umiejętności nie posiadłam ;) Musiały mi starczyć igły i nici.
Jak wcześniej pisałam, możliwości wykorzystania filcu są olbrzymie a inspiracji można też poszukać na internecie. Takie DIY może być również dooskonałym prezentem dla bliskich nam osób, które cenią sobie takie właśnoręczne pominki.




 













Prześlij komentarz